آرشیو شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۰۴
ایران زمین
۲۰

انتقال پیکر مطهر یک شهید پس از 32 سال به زادگاهش

پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس که در دانشگاه پیام نور تهران به خاک سپرده شده است، شناسایی و پس از 32سال به زادگاهش منتقل می شود.

شهید عباسعلی مختاری 23 تیر سال 1361 در عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید 21 ساله در تفحص سال 1378پیدا و با انتقال به معراج الشهدای تهران در سال 1382 در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور تهران به خاک سپرده شد.

سپس در همان سال از مادر و برادران این شهید آزمایش دی ان ای گرفته شد. پس از اعلام نتایج و تایید نهادهای مسئول در 14 مهر امسال مشخص شد که یکی از این شهدای گمنام، عباسعلی مختاری است، گرچه مادر این شهید یک ماه پس از انجام آزمایش ها به دیدار حق شتافت، اما خواهران و برادرانش در مقبره شهدای گمنام دانشگاه پیام نور تهران بر مزار مطهر برادرشان حاضر شدند.

جمشید مختاری، برادر این شهید والامقام به ایرنا، گفت: براساس وصیت برادرم، پیکر مطهر او پس از نبش قبر به روستای کرچگان باغبهادران شهرستان لنجان از توابع استان اصفهان منتقل و پس از تشییع در زادگاهش به خاک سپرده می شود. پس از مشورت و کسب مجوز از محضر مراجع عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب نبش قبر برادر شهیدم روز شنبه گذشته انجام و پیکر مطهر او به معراج الشهدای تهران منتقل شد. علیرضا فتاح، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لنجان نیز اظهارداشت: پیکر مطهر این شهید والامقام به این شهرستان منتقل شده است. مردم لنجان در مراسم یادواره های شهدا که در نقاط مختلف این شهرستان به مناسبت هفته بسیج درحال برگزاری است، با پیکر این شهید وداع خواهند کرد.