آرشیو دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۸۷
حوادث
۱۲

پنج قاره

خواستگار ویرانگر

بی بی سی: مرد هلندی که قصد داشت از دختر موردعلاقه اش خواستگاری کند، با جرثقیل سقف خانه همسایه را خراب کرد و دوخانواده دیگر نیز مجبور به ترک خانه هایشان شدند. این مرد می خواست با کمک جرثقیل جلو پنجره خانه دختر موردعلاقه اش در شهر «ایسلستین» در مرکز هلند فرود بیاید تا او را غافلگیر و پس از هنرنمایی از این دختر خواستگاری کند اما به جای به وقوع پیوستن این سناریو، جرثقیل غیرمطمئنی که برای این کار استفاده کرده بود روی سقف خانه همسایه فرود آمد. رسانه های هلندی گزارش داده اند که با وجود این خرابکاری، دختر به خواستگار ماجراجوی خود پاسخ مثبت داده و اکنون این زوج در پاریس مراسم ازدواج خود را جشن گرفته اند.

فرار از زندان

ایسنا: جست وجو برای یافتن سه هم سلولی که از زندان آلاباما در آمریکا فرار کرده اند، در جریان است. بنابر اعلام مقامات زندان آلاباما، سه زندانی از جمله دومتهم به قتل صبح روز شنبه متواری شدند. این زندانیان فراری پس از آنکه توانستند زندانبانشان را از پا درآورند، نقشه خود را عملی کردند. این سه زندانی که در یک سلول حبس بودند، پس از حمله کردن به زندانبان، اوایل صبح روز شنبه متواری شدند. این متهمان تلفن همراه زندانبان را نیز به سرقت بردند. نیروهای جست وجوگر با کمک سگ های انسان یاب در تلاش برای یافتن این سه زندانی هستند. مقامات بر این باورند که فراریان احتمالادر اطراف زندان وسیله نقلیه داشته اند یا یک نفر آنان را با خودرواش از زندان دور کرده است.

آتش سوزی گسترده در روستا

واحدمرکزی خبر: آتش سوزی وسیع در روستایی در جنوب غربی چین، خسارات زیادی برجا گذاشت. مسوولان محلی در استان گوئیژو در جنوب غربی چین اعلام کردند بروز آتش سوزی در روستای «جیوجی» باعث نابودی دست کم 70خانه مسکونی و خسارات فراوان شد. آتش نشانان موفق شدند سه ساعت پس از بروز آتش سوزی، آن را مهار کنند. روستای «جیوجی» یکی از بزرگ ترین و بهترین روستاهای محافظت شده اقلیت میائوها در جنوب غربی چین محسوب می شود و در سال2006 توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی شناخته شد. پلیس تحقیقات خود را درخصوص علت بروز این آتش سوزی آغاز کرده است.