آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
اخبار کشور
۳

نخستین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران برگزار شد

نخستین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با حضور سردار جزایری و جمعی از شخصیت های سیاسی برگزار شد.

در این مراسم سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، به سخنرانی پرداخت. سردار جزایری در حاشیه این کنگره در پاسخ به سوالی درباره آینده مذاکرات هسته ای گفت: اینکه انتظار آثار مثبت قابل توجهی از مذاکرات داشته باشیم، با ابهام مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا بهترین مذاکرات را در چارچوب مصالح نظام داشته باشیم، افزود: نباید امید زیادی به یک سرانجام مطلوب نسبت به مذاکرات داشت.

جزایری افزود: کسانی که در برابر ما قرار گرفته اند مایل نیستند که امورات ما بر اساس عدالت و بر اساس حقوق قانونی و بین المللی که ما از آن برخورداریم حل و فصل شود.

جزایری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات خصمانه علیه نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: تلاش گسترده ای برای مقابله با نظام صورت گرفته که یک سر آن در خارج با حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و سر دیگر آن دست کسانی است که مستقیم و غیرمستقیم در فتنه 88 دست داشتند و این پیوند مجددا برقرار شده و تلاش می کنند به این وسیله نظام را با چالش مواجه کنند.

شناسایی 200 نفر از شهدای دانشجوی استان تهران

سردار علی نصیری فرمانده سپاه استان تهران در نخستین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به شناسایی 20 نفر از شهدای دانشجوی استان تهران، اظهار داشت: امروز بخش زیادی از خاطرات، سوابق و زندگینامه این شهدا به صورت کتابچه تهیه شده و ان شاءالله این کتابچه جهت انتقال فرهنگ شهادت در دسترس قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره شهدای دانشجو، یادآور شد: این کنگره با دو هدف جمع آوری آثار شهدای دانشجوی استان تهران و برقراری ارتباط عاطفی با خانواده های آنها در سطح استان و انتقال فرهنگ ناب و غنی شهدا به نسل جوان برگزار شد.