آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: 16 هزار پرستار در قالب طرح تحول نظام سلامت به کار گرفته می شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 16 هزار پرستار در قالب طرح نظام سلامت و به صورت خرید خدمتی و شرکتی به کار گرفته می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح دیروز در حاشیه بازدید خود از مرکز درمانی شهرستان سروآباد درباره استخدام پرستاران این امر را منوط به تامین اعتبار و ارائه مجوز لازم دانست اما در عین حال گفت: تا زمانی که این امر محقق نشود از طریق اجرای طرح تحول نظام سلامت است 16 هزار پرستار را در قالب خرید خدمتی و شرکتی به کار خواهیم گرفت.

وی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) بیجار در مصاحبه با خبرنگاران به وضعیت آمار بیماران سرطانی در کشور اشاره کرد و گفت: آمار سرطان در ایران از سال 1995 میلادی تاکنون تقریبا سیر یکنواختی داشته و اضافه نشده است، گفت: البته این آمار از سایت های بین المللی قابل مشاهده است اما تصور من بر این است که ثبت آمار سرطان در ایران ناقص است و به احتمال زیاد آمار ما از آنچه که اعلام می شود باید مقداری بیشتر باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نوید طراحی و استقرار سامانه جدید برای ثبت آمار دقیق سرطان در ایران را داد و گفت: اکنون در حال استقرار این سامانه هستیم که با استقرار آن، اعلام آمارهای سرطان در کشور دقیق تر خواهد شد.

هاشمی در ادامه در رابطه با علت افزایش سرطان در ایران و برنامه های پیشگیری از روند افزایشی آن، گفت: درکشورهای پیشرفته آمار سرطان پنج برابر ایران است که دلایل آن باید بررسی شود.

وی ادامه داد: نوع سمومی که برای تولید مرکبات وارد کشور می شود و اینکه بخشی از آن از مسیر قاچاق می آید، می توان گفت سمومی است که ضرر آنها به تبع بیشتر است و باید از ورود آنها جلوگیری کرد و با کنترل آنها انواع تقلبی آن مشخص شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با ادامه و حمایت از اجرای طرح تحول نظام سلامت، وضعیت بهداشت و درمان کشور در حال بهبودی است و تا 6 ماه آینده نیز رشد چشمگیری در این حوزه ایجاد خواهد شد.