آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون راه آهن کشور: خطوط ریلی حومه ای در شهرهای بزرگ راه اندازی می شود

معاون مسافری راه آهن کشور گفت: به منظور کاهش حوادث جاده ای و خدمات بهتر خطوط ریلی، خط قطارهای حومه ای مخصوص شهرهای بزرگ راه اندازی می شود.

سیدمحمد راشدی با اشاره به اینکه راه اندازی این خطوط ریلی به خاطر کم بودن بازده اقتصادی و نداشتن توجیه اقتصادی با استقبال بخش خصوصی مواجه نمی شود، گفت: به همین علت، سازمان راه آهن، خود این وظیفه را برعهده گرفته است و خرید ناوگان مسافری حومه ای را سال آینده انجام می دهد. وی همچنین از ساخت 12 باب نمازخانه به همراه سرویس های بهداشتی جدید در مسیر ریلی گرمسار تا مشهد مقدس خبر داد و گفت: از این تعداد هفت باب نمازخانه در محدوده استان سمنان قرار دارد.

راشدی گفت: برای ساخت هر نمازخانه 800 میلیون تا دو میلیارد و 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و تا سال آینده به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه در حوزه ریلی کشور بیش از هزار طرح شامل احداث شبکه ریلی، توسعه زیربنای شبکه ای، ایجاد نمازخانه، سکو و زیرگذر در حال اجرا است، گفت: برای رفاه حال زائران امام رضا(ع) تا پایان امسال ایستگاه های راه آهن استان سمنان به پله برقی و آسانسور مجهز می شوند.

راشدی گفت: 14 میلیارد تومان برای راه اندازی چهار دستگاه پله برقی و دو دستگاه آسانسور در ایستگاه های راه آهن سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار که دارای زیرگذر هستند در نظر گرفته شده و برای مسافرت های نوروزی آماده خواهد شد.