آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

طوفان هواپیمای آمریکایی را زمینگیر کرد

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آمریکا که از کره جنوبی عازم کشورش بود، در فضای ژاپن دچار حادثه شد و با 12 مجروح، از رسیدن به مقصد بازماند.

خبرگزاری ژاپنی کیودو، روز چهارشنبه دلیل بروز این حادثه را تلاطم های شدید ناشی از یک چاله هوایی عنوان کرد که خلبان را ناچار به فرود اضطراری در این کشور نمود.

هنوز منابع کارشناسی و رسانه ای درباره مردود بودن نقص فنی هواپیما، اظهار نظری نکردند.وزارت ترابری ژاپن اعلام کرد که این هواپیما در فرودگاه بین المللی «ناریتا» واقع در نزدیکی «توکیو» پایتخت ژاپن فرود آمده است و در بین مجروحان یک مسافر زن و یک مهماندار مرد دچار جراحت های شدید شده اند.

براساس این گزارش، یک فروند بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی «آمریکن» آمریکا با 240 مسافر و 15 خدمه عصر سه شنبه به وقت ژاپن از فرودگاه «اینچئون» کره جنوبی در نزدیکی سئول پایتخت این کشور به مقصد «دالاس» آمریکا پرواز کرد اما یک ساعت بعد با بدی شرایط جوی و چاله هوایی شدید مواجه شد.

مسافران این پرواز می گویند هواپیما در زمان صرف شام مسافران به مدت 20 دقیقه دچار لرزش های شدید شده بود به طوری که ظروف غذا و نوشابه ها در داخل هواپیما به اطراف پرتاب می شد و مسافران بشدت دچار بیم و هراس شده بودند.