آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
صفحه آخر
۱۲
گزارش خبری

رونمایی از فقر گسترده در سرزمین های اشغالی

بر اساس گزارش های رسمی حداقل یک میلیون و 600 هزار نفر در جامعه صهیونیستی زیر خط فقر زندگی می کنند که بیش از 750 هزار نفر آنها کودک هستند.

از زمانی که یک پزشک اسرائیلی در واکنش به بحران اقتصادی در سرزمین های اشغالی اقدام به خودسوزی کرد همه نگاه ها به سمت چالش پنهانی در این سرزمین به اسم «بحران اقتصادی» چرخید.

از آن روز تاکنون مقامات صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بردند که در کنار چالش امنیتی و هویتی، چالش اقتصادی نیز بر بار مشکلات نیفزاید چرا که به دلایل امنیتی سالانه هزاران نفر از مردم اسرائیل از این سرزمین خارج می شوند و سرزمین های اشغالی روزبه روز خالی از سکنه می شود. اما اکنون بحران اقتصادی نیز به این چالش رنگ دیگری داده است. البته در سال های اخیر کاملامشخص بود که رژیم صهیونیستی با بحران اقتصادی و فقر فزاینده رو به رو است اما مقامات این رژیم همواره این واقعیت را انکار می کردند.

در همین ارتباط گزارش سالانه موسسه بیمه ملی اسرائیل نشان می دهد که بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در این سرزمین زیر خط فقر زندگی می کنند که البته گزارش انجمن های اجتماعی درباره فقر که سالانه منتشر می شود، بسیار بیشتر از این رقم را نشان می دهد.

برپایه این گزارش 432 هزار و 600 خانواده فقیر در اسرائیل زندگی می کنند که شامل یک میلیون و 600 هزار نفر از جمله 756 هزار و 900 کودک است. روند افزایشی مشکلات رژیم صهیونیستی و تشدید «مهاجرت معکوس» می تواند این رژیم را در سال های آینده از درون فرو بپاشاند.