آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
صفحه آخر
۱۲

اعتصاب و تظاهرات در مجارستان، فرانسه و یونان علیه تشدید بحران اقتصادی

ده ها هزار نفر از مردم فرانسه، مجارستان و یونان علیه سیاست های ریاضت اقتصادی اعتصاب و تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری ها، خیابان های پاریس دیروز شاهد تظاهرات صدها فرانسوی علیه سیاست های ریاضت اقتصادی بود. تظاهرکنندگان که پرچم های متعددی را در دست داشتند، از مجلس فرانسه خواستند لایحه «ماکرون لا» را تصویب نکند. در صورت تصویب این لایحه که توسط «امانوئل ماکرون» وزیر دارایی فرانسه ارائه شده است، تعداد یکشنبه های مجاز برای کار، از پنج روز به 12 روز در سال افزایش می یابد. ماکرون مدعی است این لایحه اگر تصویب شود، افزایش رشد اقتصادی و گسترش فعالیت شرکت های فرانسوی را به دنبال خواهد داشت. اما مخالفان، این لایحه را لیبرالی می دانند. چپی های فرانسوی می گویند، این لایحه، قانون کار این کشور را نقض می کند. بحران اقتصادی در فرانسه باعث شده دولتمردان این کشور تعداد تعطیلات را هم کم کنند!

دیروز در مجارستان نیز هزاران نفر در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی، به خیابان ها آمدند. تظاهرات در مجارستان در مخالفت با افزایش مالیات ها و گسترش فساد میان مقامات دولتی برگزار شد.

در یونان هم کارکنان موسسات و مراکز آموزشی سرتاسر این کشور در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی، از بامداد دیروز دست از کار کشیدند. این اعتصاب امروز نیز ادامه می یابد.