آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۸
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

امضای بودجه دولت فدرال از سوی اوباما

کاخ سفید اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دیروز لایحه یک هزار و 100 میلیارد دلاری دولت فدرال را که هفته گذشته مجلس نمایندگان و سنا آن را تصویب کردند امضا کرد.

نفر دوم وزارت خارجه آمریکا مشخص شد

«آنتونی بلینکن» گزینه معرفی شده توسط رئیس جمهور آمریکا برای تکیه بر مسند قائم مقامی وزارت خارجه این کشور موفق شد با کسب 55 رای موافق در برابر 38 رای مخالف به این سمت دست یابد.

عملیات طوفان صحرا

سخنگوی والی «بدخشان» در شمال شرق افغانستان اعلام کرد: نیروهای پلیس ولایت بدخشان عملیات طوفان صحرا را در برابر طالبان پنج کشور آغاز کردند. وی اعلام کرد طالبان این ولایت علاوه بر افغانستان از اتباع پاکستان، چچن، ازبکستان و تاجیکستان نیز هستند.

بازنشستگی رئیس جمهور ایتالیا

«جورجو ناپولیتانو» رئیس جمهور 89 ساله ایتالیا تائید کرد که احتمالا اوایل سال آینده بازنشسته می شود. وی در سال 2013 به دلیل شرایط سنی تحت فشار احزاب سیاسی از روی اکراه قبول کرد تا دور دوم ریاست جمهوری را ادامه دهد.

بازداشت 600 مصری

مسئولان امنیتی مصر اعلام کردند که در یک سال گذشته 600 شهروند این کشور که از سوریه بازگشته اند و در میان گروه های تروریستی حضور داشتند را بازداشت کرده اند. این افراد در صحرای سینا بازداشت شده اند.

جب بوش نامزد انتخابات 2016

«جب بوش» برادر «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا قصد دارد به صورت فعال برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا اقدام کند. وی فرماندار سابق ایالت فلوریدا است.