آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۷۳
گردشگری
۱۷

مصوبه طبیعت گردی در دولت نهایی شد

ایرنا: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مصوبه طبیعت گردی در دولت نهایی شده است و در آینده نزدیک مقررات سرمایه گذاری در طبیعت براساس مقولات زیست محیطی به اجرا درمی آید.

مرتضی رحمانی موحد در روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در ساری افزود: مازندران با داشتن مواهب طبیعی همچون دریا، جنگل و دشت می تواند بیشترین بهره را از این مصوبه ببرد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به استان مازندران توجه ویژه دارد، اظهار کرد: با رویکرد دولت به مقوله گردشگری، برنامه های همکاری بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی، عملیاتی و این تعامل چندین برابر شده است. رحمانی موحد ادامه داد: با روش های سنتی نمی توان گردشگری را تقویت کرد و استفاده از منابع موجود بسیار مهم است. رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه زیرساخت های مازندران در پذیرش گردشگر نیازمند تقویت است، گفت: سواحل دریای خزر، مواهب طبیعی جنگل و دشت، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران هم باید تقویت شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: بسیاری از آیین های مازندران در طول سال باید برجسته و در تقویم سالانه استان گنجانده شود. وی با بیان اینکه با این روش سفر در طول سال به استان مازندران از سوی گردشگران توزیع خواهد شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت استان به نسبت حجم زیاد مسافران در مقطع زمانی خاص کم است.