آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۰
بین الملل
۲۱

آمادگی سومین بوش برای ریاست جمهوری امریکا

«جب بوش» برادر کوچک جورج دبلیو بوش و فرزند جورج هربرت واکر بوش روسای جمهوری سابق امریکا، برای شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اعلام آمادگی کرد. به گزارش ایرنا به نقل از بی بی سی، فرماندار سابق ایالت فلوریدا این خبر را در صفحه فیس بوکش اعلام کرد.

وی گفت تصمیم گرفته با دقت زمینه ورود به انتخابات را بررسی کند. جب بوش 61 ساله نخستین چهره مطرح حزب جمهوری خواه امریکاست که آمادگی خود را برای شرکت در رقابت های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اعلام می کند.

«کریستی کمپل» سخنگوی بوش به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت انتظار نمی رود بوش تصمیم خود را تا قبل از سال آینده میلادی و پیش از جلب حمایت لازم رسما اعلام کند. جب بوش در میان جمهوری خواهان از چهره هایی است که به عنوان طرفدار مهاجرت، یکی از مهم ترین مسائل مطرح در انتخابات پیش رو و در مجموع سیاست مداری میانه رو شناخته می شود. با وجود این، او تنها نام آشنا در حلقه چهره های مطرح در انتخابات آینده امریکا نیست.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و همسر بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین امریکا هم از سیاستمدارانی است که احتمال می رود در رقابت های انتخاباتی حضور داشته باشد. در تمام نظرسنجی های معتبری که تاکنون انجام شده، شانس کلینتون در انتخابات آینده بیشتر از جب بوش ارزیابی شده است.

خبر دیگر اینکه مجلس سنای امریکا «آنتونی بلینکن» نامزد ریاست جمهوری این کشور برای پست قائم مقام وزارت خارجه را با 55 رای موافق در برابر 38 رای مخالف تایید کرد. بلینکن جایگزین «ویلیام برنز» می شود که ماه گذشته بازنشسته شد. وی به این ترتیب نفر دوم در وزارت خارجه امریکا خواهد بود. برنز از اعضای برجسته تیم امریکایی در مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 است.