آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۴۸
اقتصادی
۴

لزوم مدیریت یکپارچه شبکه های مخابراتی در شرایط بحران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بررسی آسیب پذیری، نگهداری، مقاوم سازی تجهیزات و زیرساخت های مخابراتی و مدیریت یکپارچه و همکاری متقابل شبکه های مخابراتی در شرایط بحران رویکرد دولت است.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی در پیامی به همایش مدیریت بحران در تبریز، آورده است: بررسی و استفاده از تجربیات کشورهای بحران خیز می تواند کمک موثری به برنامه ریزی های مقابله با بحران کند.

وی افزود: روند رو به توسعه اطلاع رسانی و فناوری ارتباطات و اطلاعات مانند اینترنت و سیستم های ماهواره ای، تکنولوژی جهانی در حیطه تجهیزات امداد در کنار استفاده از تجربیات گذشته و ایمن سازی تاسیسات مخابراتی، فرهنگ سازی و آموزش عمومی در دستور کار فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی باشد.

در پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید شده است: طراحی و استفاده از شبکه های ارتباطی اختصاصی در هنگام وقوع بحران برای مسئولان و دستگاه های امدادرسان به عنوان شبکه ای امن امری مهم است که مدیران این دستگاه ها را در عمل به وظیفه خود یاری خواهد کرد.

واعظی یادآوری کرده است: نحوه استفاده از فناوری های نوین در شناسایی آسیب دیدگان و تصمیم گیری در زمان بحران، فرهنگ سازی در خصوص روش استفاده از شبکه های ارتباطی درمواقع بحران و راهکارهای افزایش ضریب اطمینان عملکرد تجهیزات ارتباطی از جمله سرفصل هایی است که می تواند توسط دانشگاهیان، محققان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد تبادل نظر قرار گیرد