آرشیو شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۹
شهرستان ها
۷

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های همدان: شرکت های حمل ونقل مجاز به خرید خودرو خارجی شدند

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان همدان گفت: شرکت های حمل ونقل مجاز به خرید خودروی خارجی شدند.

همدان- خبرنگار کیهان:

نصرت الله حیدری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در ازای از رده خارج کردن یک دستگاه کامیون فرسوده، شرکت های حمل ونقل می توانند یک خودروی سنگین خارجی با عمر 3 سال را خریداری و وارد ناوگان حمل و نقل باری کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به فرسودگی بالای ناوگان حمل ونقل باری استان، تصمیم مذکور می تواند به تسریع در کار نوسازی کامیون های از رده خارج و فرسوده کمک کند.

وی یادآور شد: میانگین سن ناوگان باری همدان درحال حاضر معادل 25/5 سال است درحالی که این رقم در کشور 17 سال اعلام شده و استان ما 7/5 سال عقب تر است.

حیدری اعلام کرد: همچنین تردد کامیون هایی با عمر بیش از 40 سال را از همدان به بندر امام خمینی(ره) و بندرعباس ممنوع اعلام کرده ایم که این کار برخلاف بعضی تصورات، باعث خانه نشینی کامیونداران نشده است چرا که آنها می توانند به سایر بنادر و مناطق کشور رفت و آمد داشته باشند.

وی یادآور شد: 300 دستگاه کامیون با عمر بیش از 40 سال در سطح استان فعالیت دارند که به صاحبان آنها برای تعویض و نوسازی خودرو، 350 میلیون ریال وام بلاعوض و 80 درصد قیمت خودرو نیز تسهیلات بانکی داده می شود و انتظار می رود این افراد هرچه سریعتر در این مورد اقدام کنند.