آرشیو شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

فرش شمع در سالروز شهادت امام رضا(ع) پهن می شود

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در شب سالگرد شهادت امام رضا(ع) برای نخستین بار «فرش شمع» در حدفاصل باب الجواد و باب الرضا حرم مطهر رضوی پهن می شود.

«محمود ممتاز» افزود: این فرش با عنوان «شمع عزا در سوگ شفعا» از هشت هزار شمع در گستره 400 متر مربع تشکیل شده است.

وی گفت: 16 جایگاه شمع در اطراف حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا(ع) برای اجرای آداب و رسوم سوگواری زائران و مجاوران در ایام شهادت حضرت ایجاد می شود.

وی گفت: ایام پایانی ماه صفر امسال 35 ایستگاه برای پذیرایی صلواتی از زائران پیاده بارگاه منور رضوی در نظر گرفته شده که این ایستگاه ها شامل 12 ایستگاه برون شهری، 20 ایستگاه درون شهری و سه واحد خدمات فنی سیار است.

ممتاز گفت: در این ایستگاه ها 300 هزار وعده پذیرایی صبحانه، نهار، شام و میان وعده و نیز خدمات دیگر نظیر اسکان، بهداشت و درمان، تحویل بسته های فرهنگی، مراسم فرهنگی شامل نماز جماعت، سخنرانی و برپایی مراسم عزاداری و نیز تامین نیازمندی های ضروری زائران اجرا می شود.

همچنین معاون اسکان و پذیرایی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از اسکان 40هزار زائر پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) در 30 ایستگاه بین راهی جاده های منتهی به مشهد خبر داد. «سیدجواد موسوی» افزود: این زائران پیاده در ایستگاه های واقع در مسیرهای نیشابور، سرخس، کلات، قوچان و فریمان به سمت مشهدالرضا(ع) در شرایطی مطلوب اسکان یافته اند تا پس از استراحت با طلوع خورشید دوباره به مسیر خود ادامه دهند. مشهد برای پذیرایی از سه میلیون زائر حرم مطهر امام رضا(ع) در روزهای پایانی ماه صفر آماده شده است. پیش بینی شده 200 هزار نفر از این جمعیت را زائران پیاده مشهد الرضا(ع) تشکیل دهند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان نیز از ورود بیش از پنج هزار زائر عراقی از گذرگاه مرزی چزابه در غرب این استان به کشور، به منظور شرکت در آیین عزاداری آخر ماه صفر خبر داد. «ناصر حویزاوی» اظهار کرد: این زائران عراقی در چند روز گذشته و همزمان با بازگشت زائران ایرانی، وارد ایران شده اند که در مدت اقامت خود به شهرهای مقدس قم و مشهد سفر می کنند. وی گفت: ورود زائران عراقی از طریق دو مرز چزابه و شلمچه به کشور، به منظور شرکت در آیین عزاداری سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع)، ادامه دارد.