آرشیو شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۶
جامعه
۱۴

پلیس نجف آباد خبر داد: باند خانوادگی سرقت از خانه ها متلاشی شد

اعتماد| باند خانوادگی سرقت از خانه ها در نجف آباد اصفهان متلاشی شد.

به دنبال تماس های متعدد مردمی با فوریت های پلیسی 110، ماموران پلیس آگاهی در جریان وقوع چندین فقره سرقت گاوصندوق از خانه های مردم نجف آباد قرار گرفتند و به سرعت تیمی از کارآگاهان را برای بررسی موضوع به محل سرقت اعزام کردند.

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: در پی وقوع سرقت از خانه یی در منطقه یزدانشهر این شهرستان کارآگاهان پلیس آگاهی بلافاصله در محل حاضر و به بررسی صحنه جرم پرداختند که در جریان آن مشخص شد این سرقت از سوی چند نفر و در قالب باندی هماهنگ انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، بازرسی ماموران از صحنه جرم نشان می داد که سارقان با زیرنظر گرفتن خانه های مسکونی و پس از کسب اطمینان از خالی بودن آنها، نقشه سرقت خود را عملی می کنند. همزمان ماموران با رجوع به بانک اطلاعاتی پلیس، ردپای یکی از مجرمان سابقه دار که به تازگی از زندان آزاد شده بود را در تمامی سرقت ها به دست آوردند: سرنخی مهم که شناسایی و دستگیری متهمان را در سراشیبی قرار داد.

با شناسایی سرکرده باند به سرعت انتشار تصاویر چهره او در دستور کار ماموران قرار گرفت و گشت های نامحسوس پلیس، شناسایی مخفیگاه او را در اولویت دستورات خود قرار دادند.

سرهنگ جعفری نژاد در تشریح روند شناسایی مخفیگاه و دستگیری سرکرده باند گفت: با انتشار تصاویر چهره متهم اصلی پرونده طولی نکشید که مخفیگاه او در یکی از محله های یزدانشهر کشف و به سرعت عملیات دستگیری او آغاز شد که در جریان آن متهم اصلی به همراه دو نفر دیگر از اعضای باند سرقت از خانه های مردم دستگیر و برای انجام بازجویی ها به پلیس آگاهی منتقل شدند. فرمانده انتظامی نجف آباد با اشاره به اعتراف سارقان به 22 فقره سرقت از خانه های مردم در اصفهان، در تشریح شیوه سرقت ها گفت: متهمان که از اعضای یک خانواده هستند، با شناسایی افراد خاص و زیر نظر گرفتن تردد های آنها در فرصتی مناسب از دیوار خانه بالارفته و اقدام به سرقت گاو صندوق آنها می کردند و پس از تخریب و سرقت اموال و مدارک درون آن، گاوصندوق را در حاشیه شهر رها می کردند.

به این ترتیب پرونده، با تکمیل جزییات و اعتراف متهمان مختومه و برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.