آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۴
اجتماعی
۴

اخبار

مراکز ترک اعتیاد کودکان تاسیس شد

در حال حاضر شاهد تغییراتی در الگوی مصرف و افزایش و شیوع مصرف مواد در بین کودکان زیر 18 سال هستیم. محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره راه اندازی مرکز نگهداری و ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان در استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح نگهداری و ترک اعتیاد کودکان و نوجوانان به صورت آزمایشی از ابتدای آذرماه در استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمده و اقدامات اولیه آن نیز انجام گرفته است.

به گفته وی، راهنمایی هم برای درمان اعتیاد کودکان و نوجوانان را با کمک متخصصان مرتبط طراحی شده است. وی به روند درمان کودکان بیمار اشاره کرد و گفت: در دوره های اولیه درمان، این کودکان و نوجوانان احتیاج به فضای بستری و بیمارستانی داشته و با استفاده از ظرفیت های موجود در استان و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و وزارت بهداشت در بیمارستان های استان بستری شده تا مراحل درمانی و سم زدایی آنان انجام شود.

استعفای دسته جمعی شهرداران شایعه است

شهردار تهران با رد استعفای دسته جمعی برخی از شهرداران مناطق گفت: آقای سعیدی کیا دوبار درخواست موافقت با استعفای شهردار منطقه 11 را کرده بودند که من نیز موافقت کردم.

به گزارش مهر، شهردار تهران در حاشیه مراسم قدردانی از دست اندرکاران تونل شهدای غزه (شهید حکیم)، در پاسخ به سوالی استعفای برخی از شهرداران مناطق را شایعه دانست و درباره جابه جایی شهردار منطقه 11 گفت: ایشان شهردار قبلی شیراز بوده و از مدیران لایق محسوب می شوند. با توجه به اینکه ایشان را به تازگی برای منطقه 11 معرفی کرده بودیم، برای من سخت بود که با این موضوع موافقت کنم اما در نهایت از دو جهت با این جا به جایی موافقت کردم، یکی اینکه آزادراه تهران – شمال طرح مهمی به شمار می رود و ایشان نیز از مدیران لایق هستند و دیگر اینکه آقای سعیدی کیا دو نوبت این درخواست را از من کرده بودند که ایشان کار آزادراه را انجام دهند.