آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۸
سیاسی
۳

نمک پرانی بین سخنان روحانی

شهرام شهیدی

عموحسام پشت دخل نشسته بود و سماق می مکید. خانم باجی در آتلیه مگس می پراند و عکس آقابزرگ هم بی خیال دنیا نشسته بود گوشه قاب عکسش و جدول حل می کرد. موسیو شیطان هم البته بود. او نشسته بود و به حرف های حسن روحانی که در جمع مردم بیرجند سخنرانی می کرد گوش می داد. روحانی گفت: اینکه سه سال، 10 سال یا 15 سال پیش گروهی یا فردی اقداماتی را انجام دادند، نباید مورد توجه قرار گیرد.

موسیو شیطان گفت: پس چرا تا هر وقت می گوییم فلان چیز چه شد می گویید دولت قبل مقصر است که همه چیز را خراب کرده بود؟ شما هم به آن چند سال توجه نکن اگر راست می گویی.

حسن روحانی گفت: ملت بزرگ ایران بداند که این کشور در زمینه نفت و گاز، آب، محیط زیست، کشاورزی و گردشگری، فرهنگ، دانش، علم، اقتصاد دانش بنیان، سیاست خارجی پتانسیل های فراوانی دارد.

موسیو شیطان گفت: پتانسیل خوب است اما کی این پتانسیل وضع خوب برای مردم بالفعل می شود با خداست.

حسن روحانی گفت: در زمینه سلامت گام بسیار بلندی برای کم کردن آلام همه بیماران برخواهیم داشت و شاهدیم امروز که به بیمارستان ها می رویم چهره بیماران با 16 ماه پیش فرق کرده است.

موسیو شیطان گفت: یعنی پیرتر شده اند؟ البته بیماران می آیند و می روند. شما هر وقت به بیمارستان بروید می بینید چهره بیمارها فرق کرده. تحصن که نمی کنند و خانه زاد بیمارستان هم نیستند خب!

حسن روحانی گفت: اگر در استان خراسان جنوبی آب کم است، فرهنگ، ادب و اخلاق فراوان است.

موسیو شیطان گفت: قابل توجه دوستان حاشیه دریاچه ارومیه و زاینده رود. با فرهنگ و اخلاق و ادب بیشتر جای خالی آب را پر کنید.

حسن روحانی گفت: بخش بزرگی به بوته کاری و مالچ پاشی نیاز دارد.

موسیو شیطان گفت: راستش فعلاکه در کاشت علف زیر پای ما تا مرحله سبز شدن به خودکفایی رسیده اند.

حسن روحانی گفت: سه بیمارستان در این استان تکمیل شدند، اما نیروی انسانی ندارند.

موسیو شیطان گفت: پس بگو چرا چهره بیماران عوض شده. می آیند بیمارستان می بینند کسی نیست می روند. این پزشکان احیانا همان هایی نیستند که فرار مغزها کرده اند؟

عکس آقابزرگ دیگر طاقت نیاورد. به صورت خودسرانه و البته کاملاخودجوش تلویزیون را خاموش کرد. چنین آقابزرگ تکثرگرایی در تاریکخانه داریم.