آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۴
اقتصادی
۶

گزیده

قیمت مسکن تا پایان سال افزایش نمی یابد

رئیس اتحادیه املاک استان تهران گفت: من این امید را به مردم می دهم که در حال حاضر قیمت تمام شده مسکن در حدی نیست که توقع افزایش قیمت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسام عقبایی رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه باتوجه به خروج از ماه صفر میزان حجم معالات و خرید و فروش مسکن افزایش می یابد افزود: در دو ماه پایانی سال میزان قراردادهای مسکن چند برابر می شود.

احتمال تولید زودهنگام نفت در دریای خزر

به نظر می رسد در جهت تنوع بخشی به منابع تولید نفت، بزودی مقدمات برداشت زودهنگام از میدان نفتی سردار جنگل آغاز شود.

به گزارش ایرنا، در اردیبهشت ماه سال 91 حفاری چاه اول اکتشافی ساختار سردار جنگل در دریای خزر پایان یافت و ذخایر نفت درجای آن 2 میلیارد بشکه برآورد شد که با احتساب ضریب بازیافت 25 درصد، 500 میلیون بشکه آن قابل استحصال است. اخیرا نیز با توجه به پیشرفت حفاری در چاه دوم اکتشافی در دریای خزر و تکمیل اطلاعات مخزن این میدان، احتمال برداشت زودهنگام از این میدان مورد بررسی قرار گرفت. شرکت نفت خزر پیش از این در خصوص امکان تولید زودهنگام نفت از میدان سردارجنگل، اعلام کرده بود: امکان تولید 15 تا 20 هزار بشکه نفت در روز از این میدان طی پنج سال آینده وجود دارد. در یکصد و بیست و ششمین جلسه کمیته مشاورین مخازن شرکت ملی نفت ایران نیز که در روزهای اخیر با حضور معاون منابع هیدروکربوری مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، اعضای کمیته مشاورین مخازن و کارشناسان معاونت منابع هیدروکربوری و شرکت نفت خزر تشکیل شد، مطالعات میدان نفتی سردار جنگل و همچنین بررسی حفاری اکتشافی در سایر ساختارهای اکتشافی موجود در دریای خزر، مورد بررسی قرار گرفت. گفته می شود در ماه های اخیر میادین جدید نفتی در دریای خزر و در مجاورت سواحل استان مازندران کشف شده است.