آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۴
اقتصادی
۶

امواج مزاحم برای رادارهای هواشناسی

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: نویزهای مزاحم ناشی از بی سیم های موجود در سطح شهر تهران، همواره رادارهای هواشناسی را تحت تاثیر قرار می دهند.

داوود پرهیزکار در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرکانس بی سیم های تهران در ردیف باند رادارهای هواشناسی قرار دارند و این مساله سبب می شود، نویزهای مزاحم روی تصاویر رادارهای هواشناسی مشاهده شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تداخل این فرکانس ها به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده تا با اقدامات مناسب از انتشار نویزهای مزاحم جلوگیری کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: تصاویر راداری سیستم های پایش هوا که به صورت سنجش از راه دور عمل می کنند، تکنولوژی بالایی دارند و تمام کشورهای توسعه یافته جهان از این سیستم ها برای پایش هواشناسی خود استفاده می کنند.

وی با اشاره به تعداد رادارهای هواشناسی افزود: هم اکنون 8 رادار، پایش های هواشناسی کشور را انجام می دهند و سازمان هواشناسی درصدد است با تامین اعتبارات مورد نیاز بین 2 تا 3 سال آینده تعداد رادارهای خود را به 20 رادار در سطح کشور افزایش دهد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه این رادارها معمولا پدیده های خرد مقیاس را بخوبی نشان می دهند، افزود: با این حال نویزهای مزاحم اجازه نمی دهند پدیده های خرد و میان مقیاس به سهولت روی رادارهای هواشناسی مشاهده شوند.