آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
فرهنگ و هنر
۵

«یاد یارمهربان» از اول بهمن در بوستان گفت وگو

دوازدهمین نمایشگاه «یاد یارمهربان» با تخصیص یارانه 35 میلیارد ریالی خرید کتاب به مدارس و حوزه های علمیه شهر تهران با تاخیری دو ماهه، اول بهمن ماه آغاز به کار می کند.

به گزارش مهر، دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» در حالی با تاخیری دو ماهه، روز یکم بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد که این نمایشگاه امسال با تغییر محل استقرار باردیگر در محل دائمی نمایشگاه های شهرداری تهران در بوستان گفت وگو را برای برگزاری انتخاب کرده است.

این دوره از این نمایشگاه به ارائه بیش از 20 هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف به منظور تجهیز کتابخانه های مدارس خواهد پرداخت که اکنون این تعداد اثر مراحل پایانی انتخاب از نظر محتوا را سپری می کنند و فهرست آنها نیز هفته آینده نهایی خواهد شد.

از سوی دیگر، شورای سیاستگذاری این دوره از نمایشگاه متشکل از شهاب مرادی، سیدعباس صالحی، علیرضا مختارپور، علی اکبر اشعری، سیدمجید حسینی، مهدی رمضانی، امین متولیان و مهدی کفاش تاکنون سه جلسه به منظور بررسی چگونگی اجرای این نمایشگاه در سال جاری برگزار کرده اند که یکی از خروجی های اصلی آن اتخاذ راهکارهایی برای ایجاد بستر حضور عمومی مردم در کنار حضور سازماندهی شده مدارس برای خرید کتاب است.

میزان یارانه ارائه شده برای خرید کتاب در سال جاری نیز همانند سال قبل خواهد بود. سال گذشته نمایشگاه «یاد یار مهربان» به مراکز مختلف تحت پوشش خود 35 میلیارد ریال یارانه داد که از این میان پنج میلیارد ریال را وزارت فرهنگ و ارشاد متقبل شد.سهمیه اهدایی هر یک از مدارس در دوره ابتدایی از این یارانه تا سقف 450 هزار تومان، دوره راهنمایی تا سقف 500 هزار تومان و دوره متوسطه تا سقف 650 هزار تومان برای خرید رایگان کتاب از «یاد یار مهربان» تعیین شده بود. حوزه های علمیه و کتابخانه های شهر تهران نیز حدود یک میلیون تومان اعتبار خرید کتاب رایگان در این طرح داشتند.