آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
ورزش
۱۳

ورنین:50 هزار فنلاندی لیگ ایران را پیگیری می کنند

بازیکنان اروپایی به طور معمول با خاطرات خوش، والیبال ایران را تعقیب می کنند و وقتی که به کشور ما می آیند مجذوب خونگرمی و محبت ایرانیان می شوند و هیچ گاه زمان حضور در سرزمین رویایی پارسیان را از یاد نمی برند.

یکی از این بازیکنان کاستر ورنین، پاسور هلندی است که همیشه به عنوان پاسور سوم در تمرینات تیم ملی این کشور شرکت می کند. 191 سانتی متر قد دارد و در تیم جواهری گنبد بازی می کند.

ورنین به جام جم می گوید: شنیده بودم مردم ایران والیبال را دوست دارند، اما تا به این حد فکر نمی کردم همه سالن ها پر از تماشاگر شود. در گنبد این اشتیاق بی نظیر است وقتی در وبلاگ خودم از ایران و والیبالش نوشتم، 50 هزار نفر بازدیدکننده داشت و تلویزیون فنلاند با من تماس گرفت تا از لیگ ایران بگویم. باور کنید خیلی دوست دارم در سال های بعد نیز در ایران بازی کنم. نکته جالب لیگ ایران وجود بازیکنان سرعتی و مدافع وسط قدرتمند است که در هر تیم یک یا دو بازیکن عالی در این پست وجود دارند؛ مثل سیدموسوی یا مهران زارع و البته بسیاری دیگر که نامشان را نمی دانم.

کاستر اضافه می کند: پاسورهای خوبی هم دارید که از سعید معروف الگو گرفته اند. من سعید را در تلویزیون دیدم و چون تیمش در گروه ما نیست فرصت دیدن او را به دست نیاورده ام؛ ولی از بازی بازیکنان قدرتی همانند فرهاد قائمی لذت می برم.

وی که با مربیان بزرگی مانند مائورو بروتوی ایتالیایی، دانیل کاستلانی و رائول لوزانوی آرژانتینی در تیم ملی فنلاند کار کرده است، والیبال خود را مدیون بروتو می داند.

بروتو، مربی کنونی ایتالیا یک سر و گردن از همه مربیان دنیا بالاتر است و شاید بتوان او را جانشین خوبی برای ولاسکو بخوانیم. کاسترو درباره تغییرات به وجود آمده در فدراسیون والیبال فنلاند می گوید: رئیس قبلی مرتکب برخی اشتباهات شد که او را عوض کردند. والیبال فنلاند از لحاظ سطح فنی در حد ایران است اما در دو سال اخیر عملکرد مطلوبی نداشت و باید تغییراتی در آن ایجاد می شد.