آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
جهان
۶

اکران فیلم جنجالی «مصاحبه» در 300 سالن سینما

شرکت سونی که پیش از این به دلیل حمله هکرهای کره شمالی، اکران فیلم سیاسی «مصاحبه» را لغو کرده بود پس از چند روز درگیری لفظی میان مقامات آمریکا و کره شمالی اعلام کرده که فیلم مصاحبه را در بیش از 300 سالن سینمایی مستقل اکران می کند. فیلم مصاحبه، فیلمی کمدی است که در آن شخصیت رهبر کره شمالی به تمسخر گرفته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مایکل لینتون، مدیرعامل سونی پیکچرز سه شنبه ضمن اعلام این خبر گفت: ما هرگز انتشار فیلم مصاحبه را متوقف نکردیم و از این که فیلم ما در روز کریسمس (امروز) در تعدادی از سینماها به نمایش درخواهد آمد، هیجان زده هستیم. وی افزود: این فیلم در آینده در سینماهای بیشتری به نمایش درخواهد آمد.

باراک اوباما سه شنبه شب ضمن استقبال از تصمیم شرکت سونی پیکچرز مبنی بر انتشار این فیلم، اظهار کرد: تصمیم سونی و سینماداران به مردم این امکان را می دهد که خودشان درباره این فیلم انتخاب کنند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

این در حالی است که چند روز پیش باراک اوباما در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جاری میلادی در واشنگتن، فقط چند ساعت پس از انتشار گزارش اف بی آی، مبنی بر این که کره شمالی عامل حمله سایبری به شرکت سونی بوده، ازاین شرکت به دلیل لغو نمایش فیلم «مصاحبه» انتقاد کرد.

این فیلم قرار بود تعطیلات کریسمس امسال در سینما ها اکران شود ولی هکرهای کره ای با حمله سایبری به کمپانی سونی و دستیابی به تمام اطلاعات این کمپانی، تهدید کردند که در صورت اکران این فیلم، کارکنان این کمپانی و تماشاگران این فیلم را ترور خواهند کرد.کمپانی سونی نیز اکران این فیلم را لغو کرد. این فیلم داستان دو خبرنگار است که قرار است با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مصاحبه کنند و در این میان سیا مطلع می شود و آنها را برای ترور وی استخدام می کند.