آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
جامعه
۱۷

آغاز تعرفه گذاری در خدمات انتقال خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون از تعرفه گذاری خدمات انتقال خون در قالب اجرای برنامه تحول خبر داد.

علی اکبر پورفتح الله در گفت وگو با ایسنا با اشاره به برنامه تحول در انتقال خون که در قالب طرح تحول سلامت و به منظور مدیریت مصرف خون تدوین شده، گفت: برنامه تحول در انتقال خون دو بخش دارد، بخش اول آن چرخه خون و فرآورده های خونی در سازمان انتقال خون است یعنی از رگ فرد دهنده تا زمانی که آزمایش ها، تست ها و فرآیندهای مختلف تهیه و کنترل کیفی روی آن انجام شده و محصول از انتقال خون ارسال می شود.

چرخه دوم انتقال خون نیز از زمانی است که خون وارد بیمارستان ها شده و تحت آزمایش های سازگاری با بیمار و مصرف قرار می گیرد.

وی با بیان این که بخش عمده ای از برنامه تحول در انتقال خون در حال اجراست، افزود: بخش اول این مجموعه که در رابطه با چرخه انتقال خون است، آغاز شده و بزودی خدمات انتقال خون در شورای عالی بیمه و از محل بسته های سلامت، تعرفه گذاری خواهد شد.

پورفتح الله با تاکید بر این که تعرفه گذاری خدمات انتقال خون بار مالی بر مردم ندارد، گفت: نگاه ویژه ای که در تعرفه گذاری خدمات انتقال خون وجود دارد، این است که به هیچ وجه بار مالی بر مردم نداشته و همه هزینه های مرتبط از محل بسته های سلامت یا بیمه ها دریافت می شود و حتی فرانشیز معمول هم در این بسته دریافت نمی شود. این مساله باعث می شود چرخه انتقال خون اقتصادی شده و انتقال خون بتواند وارد فعالیت جدیدی شود که تاکنون نمی توانسته انجام دهد.