آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۲
جامعه
۱۷

جزئیات جدید حذف دفترچه بیمه

سخنگوی سازمان بیمه سلامت با اعلام آخرین جزئیات حذف دفترچه بیمه، از اجرای گسترده این طرح در همه بیمارستان های دولتی تا پایان سال خبر داد.

سیدمهدی میرشاه ولد در گفت وگو با مهر با اشاره به طرح جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه گفت: این طرح از پانزدهم آذر در چهار استان تهران، فارس، مازندران و اصفهان آغاز شد که در هر استان نیز یک بیمارستان به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

وی از اضافه شدن چند بیمارستان دیگر به طرح حذف دفترچه بیمه در بیمارستان های دولتی خبر داد و افزود: یک بیمارستان در تهران و سه بیمارستان نیز در اصفهان به این طرح اضافه شده است.

میرشاه ولد با اشاره به این که متقاضیان با ارائه کارت ملی پذیرش می شوند، گفت: داشتن کد ملی نیز برای پذیرش کافی است و با ارائه کد ملی همه اطلاعات هویتی و بیمه ای بیمار مشخص شده و می توانند با آن بستری شوند.

به گفته وی، این طرح هم اکنون فقط برای بستری بیماران است و از سال آینده قرار است برای بیماران سرپایی نیز دفترچه بیمه حذف شود.

سخنگوی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هم اکنون 544 بیمارستان دانشگاهی علوم پزشکی و 130 بیمارستان غیر دانشگاهی در سراسر کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت هستند و تلاش می کنیم تا پایان سال در همه بیمارستان ها این طرح اجرا و بتدریج دفترچه بیمه حذف و کد ملی جایگزین آن شود.