آرشیو شنبه ۶ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۳
ایران
۱۵

بازسازی تمام خطوط راه آهن شمال کشور تا پایان 94

مدیر کل راه آهن شمال کشور گفت: خطوط ریلی راه آهن شمال کشور تا پایان سال آینده بازسازی و نوسازی می شود.

یوسف گران پاشا افزود: بازسازی 402 کیلومتر خطوط ریلی راه آهن شمال کشور از سال 1374 آغاز شد و اکنون فقط 36 کیلومتر این مسیر در حدفاصل بندرگز تا بندرترکمن باقی مانده است. وی تاکید کرد: اکنون زمان سیر قطارهای راه آهن شمال کشور در مناطق کوهستانی 60 کیلومتر بر ساعت و مناطق جلگه ای 90 کیلومتر بر ساعت است که با بازسازی خطوط ریلی راه آهن، زمان سیر قطارها کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین از برنامه ریزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش امکانات و خدمات رفاهی مسافران خطوط آهن شمال کشور خبر داد و گفت: به همین منظور نوسازی و بازسازی ایستگاه های قطار این خطوط در دستور کار قرار دارد.

گران پاشا از پیش بینی اعتبار 30 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی ایستگاه های راه آهن شمال کشور خبرداد و گفت: با رفع نواقص و مشکلات، تا زمان شروع سفرهای نوروزی ایستگاه های راه آهن شمال مناسب سازی می شود.

راه آهن شمال به طول 402 کیلومتر از ایستگاه گرمسار در استان سمنان آغاز و با ورود به استان مازندران، در ایستگاه گرگان پایان می یابد. این راه آهن روزانه با هفت رام قطار مسافران را در مسیر گرگان تهران، ساری تهران، ساری مشهد، فیروزکوه تهران و ریل باس گرگان پل سفید جابه جا می کند.