آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۶
اجتماعی
۴

کاهش 47درصدی صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده

طی 10 سال اخیر فقط 30 درصد از بافت های فرسوده پایتخت نوسازی شده، درحالی که در تهران بیش از 17 هزار هکتار بافت فرسوده و ناپایدار وجود دارد و باید این روند سریع تر پیش برود.

آن طور که عبادالله فتح اللهی؛ مدیر عامل سازمان نوسازی بافت های شهر تهران می گوید: رکود ساخت و ساز در تهران؛ بافت های فرسوده را هم تحت تاثیر قرار داده؛ به طوری که امسال در مقایسه با سال گذشته صدور پروانه ساخت 47 درصد کاهش داشته است. مناطق 12، 13، 14، 15 و 17یعنی عمده مناطقی که زیر خط میدان انقلاب قرار دارند، جزو فرسوده ترین مناطق تهران محسوب می شوند و منطقه 12 به علت داشتن اماکن تاریخی و فرهنگی در شرایط متفاوتی به سر می برد. جالب اینکه منطقه 10 یکی از معدود مناطق پایتخت است که در آن بیشترین پروانه ساخت صادر شده است.

فتح اللهی با اشاره به راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی می گوید که مردم می توانند با مراجعه به این دفاتر از مزایا و محاسن تجمیع در بافت های فرسوده مطلع شوند. چراکه سخت ترین کار تجمیع است و ما برای سرعت بخشیدن به تجمیع، به مشوق های قوی تری نیاز داریم. البته با تایید شهردار تهران، بسته های تشویقی جدیدی را آماده کرده ایم که در فرآیند تصویب قرار دارد و امیدواریم تا پایان امسال نهایی شده و بستر کار برای سال 94 آماده تر از امسال باشد.