آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۶
ایران شوک
۱۱

دزدی 3 فامیل نزدیک از حساب مرد بدشانس

سه فامیل نزدیک که به حساب مرد بدشانس دستبرد اینترنتی زده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ «سیدموسی حسینی» رئیس پلیس فتای فارس در این زمینه گفت: پسر جوانی با مراجعه به پلیس مدعی شد از حدود یک سال پیش تاکنون از حساب بانکی اش پول به سرقت رفته و در مجموع مبلغ شش میلیون ریال از حسابش برداشت شده است. وی افزود: مالباخته در ادامه اظهارات خود بیان کرد حدود یک سال پیش پسرعمه ام از من درخواست پول کرد و چون پول نقد نداشتم کارت عابربانکم و رمز آن را به او دادم و از همان زمان به بعد برداشت ها از حسابم شروع شد. سرهنگ حسینی تصریح کرد: پسرعمه مالباخته به این پلیس احضار شد و به جرم ارتکابی خود اقرار کرد ولی گفت فقط دو میلیون ریال از حساب پسردایی اش به صورت خرید شارژ برداشت کرده و بقیه توسط وی برداشت نشده است.

وی گفت: با اظهارات این پسرعمه و بررسی های تخصصی و اقدامات فنی، ماموران پلیس فتا متوجه شدند کسانی دیگر هم به این حساب دسترسی داشته اند. رئیس پلیس فتای فارس با اشاره به دستگیری دو مرد دیگر در این رابطه افزود: متهمان که عمو و پسرعموی مالباخته بودند در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار و اعلام کردند زمانی که پسرعمه مالباخته کارت و رمز آن را از شاکی دریافت می کند، دو متهم دیگر که در آنجا حضور داشتند از اطلاعات حساب شاکی با خبر شده و در چند نوبت از حساب شاکی شارژ تلفن همراه خریداری کرده اند.

سرهنگ حسینی از شهروندان درخواست کرد به هیچ عنوان اعتماد بی مورد به دوستان و نزدیکان خود نداشته و رمز عبور و دیگر اطلاعات مربوط به حساب بانکی خود را در اختیار آنان قرار ندهند و به صورت دوره ای رمز کارت خود را تغییر دهند.