آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۴
صفحه اول
۱

آغاز طرح ترافیکی ایست؛ به احترام زندگی

اجرای طرح ایست؛ به احترام زندگی سرانجام پس از چند بار به تعویق افتادن، صبح روز گذشته آغاز شد که براساس آن، رانندگانی که در تقاطع های پایتخت به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند، مشمول جریمه 20 هزار تومانی خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در گفت وگو با ایسنا، در این باره گفت: اجرای آزمایشی طرح ایست؛ به احترام زندگی از چندی قبل در برخی تقاطع های پایتخت آغاز شده بود، اما از روز گذشته وارد مرحله عملیاتی خود شد و در بیش از 800 تقاطع پایتخت رانندگانی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کرده و روی حریم عبور عابران توقف کنند 20 هزار تومان جریمه خواهند شد. سرهنگ تیمور حسینی با بیان این که بخشی از تقاطع ها برای اجرای این طرح با همکاری دستگاه های مسئول آماده شده و کار آماده سازی تعدادی دیگر از تقاطع ها نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در تقاطع هایی که به دوربین مجهز شده اعمال قانون به وسیله این دوربین ها انجام خواهد شد، اما در تقاطع هایی که هنوز به دوربین مجهز نشده ماموران آموزش دیده پلیس راهور مستقر شده و نسبت به اعمال قانون خودروهایی که به گذرگاه عابر پیاده تجاوز کنند، اقدام خواهند کرد.

حسینی تاکید کرد: جریمه این تخلف جدای از جریمه تخلف عبور از چراغ قرمز است و رانندگانی که از چراغ قرمز عبور کنند، صد هزار تومان جریمه خواهند شد. وی به عابران پیاده توصیه کرد: برای عبور از تقاطع منتظر سبز شدن چراغ بمانند و پس از آن که چراغ مخصوص عابران پیاده اجازه حرکت داد از سطح تقاطع عبور کنند. وی با اشاره به خط قرمز رنگی که در برخی معابر پایتخت حدفاصل خط ایست و گذرگاه عابر پیاده ایجاد شده، تصریح کرد: رانندگان باید قبل از این سطح قرمز شده و پشت خط ایست، توقف کنند. وی افزود: طرح «ایست به احترام زندگی» بزودی در سراسر کشور فراگیر خواهد شد.