آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۴
سیاسی
۲

سعیدی: مردم و رهبری فتنه 88 را خنثی کردند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، نهم دی را تجلی گاه همبستگی رهبری الهی و مردم عنوان کرد و با بیان این که مردم و رهبری فتنه 88 را خنثی کردند، گفت: توجه و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری تضمین کننده بقای انقلاب است.

علی سعیدی در گفت وگو با میزان آنچه را که در سال 88 شکل گرفته بود یک جریان برانداز قدرت طلب خواند و تصریح کرد: این جریان ناسالم با همراهی نیروهای داخلی و خارجی حرکت خرنده ای را برای براندازی انقلاب اسلامی شکل داده بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، اتفاقات سال 88 را با حرکت های انقلاب مخملی در برخی از کشورهای جهان مقایسه کرد و ادامه داد: نظام سلطه با محوریت برخی از جریان های داخلی درصدد بودند که با برپایی یک انقلاب مخملی زمینه براندازی نظام را به شکل نرم فراهم کنند که با هوشیاری مردم و رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه ای در این امر ناکام ماندند.

وی حرکت های سال 88 را دارای شباهت های فراوان با انقلاب های مخملی در کشورهایی نظیر اوکراین دانست، و یادآور شد: حرکت هایی که در ایران و توسط جریان فتنه دنبال می شد، دقیقا از این انقلاب های مخملی و رنگی کپی برداری شده بود. وی انتخاب رنگ، کشاندن قشر خاصی از مردم به خیابان و ایجاد مطالبات واهی را از تشابهات این انقلاب ها با حوادث سال 88 عنوان و تاکید کرد: نظریه جین شارپ در مورد انقلاب مخملی نصب العینی بود که تشابه فتنه گران را با انقلاب های مخملی مشخص می کرد.