آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۴
اقتصادی
۴

وزیر ارتباطات: تشعشعات کاهش یافته است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ارائه گزارش تشعشعات به رئیس جمهور گفت: این گزارش اکنون در حال بررسی است و با پیگیری های به عمل آمده در برخی نقاط تشعشعات کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، محمود واعظی دیروز در حاشیه مراسم پایانی هم کدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور، در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص گزارش تشعشعات به رئیس جمهور، افزود: اصل امواج ضرری ندارد، ولی نباید از یک میزان معین بیشتر شود.

وی ادامه داد: در گزارشی که از سوی کمیته ای متشکل از چند وزارتخانه و سازمان محیط زیست و انرژی اتمی به رئیس جمهور تسلیم شد، تاکید شده است که نباید تشعشعات از حد معینی بیشتر شود. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تعرفه تلفن های همراه نیز گفت: آنچه در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده نیم ریال برای هر کیلوبایت بر ثانیه است و اگر اپراتورها بیشتر از این تعرفه محاسبه کنند، بر کارکرد آنها نظارت و برخورد خواهد شد، ولی می توانند در رقابت با دیگر اپراتورها بسته های مختلف ارائه کنند.

وی درخصوص اجرای طرح فیلترینگ هوشمند نیز تصریح کرد: این طرح همان طور که اعلام شده بود، در سه مرحله صورت می گیرد که در مرحله اول در یک ماه طراحی آزمایشی را در دست بررسی داریم که به جای مسدود کردن سایت ها، فقط صفحاتی را که محتوای مجرمانه دارند، مسدود خواهیم کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مسدود کردن عکس های کاربران در برخی شبکه های اجتماعی (اینستاگرام) نیز اظهار کرد: با اجرای طرح فیلترینگ هوشمند، هیچ عکس معمولی فیلتر نخواهد شد.

واعظی درخصوص بازگشایی شبکه های اجتماعی فیلتر شده نیز گفت: این شبکه ها (فیسبوک و یوتیوب) در کمیسیون رسیدگی به محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار گرفته و براساس احکامی که در این کمیسیون صادر شده، فیلتر شده اند و در مورد رفع فیلتر این شبکه ها نیز همین کمیسیون باید تصمیم گیری کند.