آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۴
فرهنگ و هنر
۵

محمد اصفهانی به عشق شهدا و جانبازان خواند

محمد اصفهانی بزودی آلبوم «شکوه» را با موضوع دفاع مقدس منتشر می کند.

به گزارش مهر، این خواننده در این باره گفت: خوشبختانه مراحل تکثیر این آلبوم پشت سر گذاشته شده و «هنر اول» که شرکت توزیع کننده اثر است فردا آن را روانه بازار خواهد کرد.

او ادامه داد: این مجموعه حاوی یک سی دی صوتی و یک دی وی دی تصویری است که شامل پنج قطعه صوتی و چهار قطعه تصویری می شود. قطعات تصویری در حقیقت نماآهنگ هایی است که بر آثار صوتی ساخته شده و یکی از قطعات با نام «ابر» بدون نماآهنگ است.

خواننده آلبوم «تنها ماندم» درباره مضامین این آلبوم توضیح داد: «شکوه» حاوی مضامین انتقادی و اجتماعی است که فکر می کنم وظیفه قشر ماست لااقل در مقطعی از فعالیت های خود به آن بپردازیم. میراث هایی مانند شهدای والامقام و خاندان گرامی شان، همچنین جانبازان فداکار و قابل ستایش به معنی واقعی کلمه که واقعیت های انکارناپذیر و مقدس و محترم جامعه ما هستند و همگان با هر مرام و عقیده ای احترام و حرمت آنها را پاس می دارند انگیزه تصنیف آثار این آلبوم است و طبیعی است که این اثر در چنین اتمسفری تنفس می کند و حال و هوایش خاص و برگرفته از حال و هوای شهدا و جانبازان شیمیایی است.

خواننده آلبوم «نون و دلقک» در پاسخ به این که آیا برخی کم توجهی ها به جانبازان هم در این اثر مدنظر بوده است، گفت: اتفاقا این گونه نیست که همه جانبازان مورد لطف باشند و برخی از آنها مورد بی مهری هایی قرار می گیرند. عده ای از آنها از غربتشان در آسایشگاه ها گله مندند. ضمن این که باید این نکته را مورد توجه قرار داد که جانبازان و خانواده شهدا هم مانند همه انسان ها دچار دلتنگی و گلایه می شوند.