آرشیو سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۸
ایران شوک
۱۱

عملیات گسترده برای نجات مسافران کشتی ایتالیایی

آرزو کیهان

گروه شوک: پس از آغاز آتش سوزی در یک کشتی مسافربری ایتالیایی که با 478 مسافر در آب های یونان دچار حریق شده بود. امدادگران توانستند بسیاری از مسافران کشتی را از میان دود و آتش نجات بدهند.به گزارش آسوشیتدپرس تا عصر دیروز امدادگران توانستند 172 نفر مسافر را نجات بدهند اما تلاش برای نجات بقیه سرنشینان کشتی همچنان ادامه داشت.این کشتی قصد داشت مسافران را به ایتالیا ببرد که دچار حادثه شده است.امدادگران اعلام کرده اند که تلاطم دریا همراه با طوفان و شرایط بد آب و هوایی عملیات امداد را با مشکل روبه رو کرده است.براساس گزارش های رسیده آتش سوزی از پارکینگ اتومبیل ها در کشتی آغاز شده بود که شعله های آتش به بخش های دیگر سرایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ها عده ای از مسافران کشتی هنگام آتش سوزی، خودشان را برای نجات به دریا انداخته اند که یکی از آنها جان سپرده است.امدادگران مجبور شده اند از هلی کوپترهای دو کشور ایتالیا و یونان برای نجات جان مسافران استفاده کنند.این کشتی از بندر یونانی پاتراس به سمت Ancona (ایتالیا) در حرکت بوده که دچار حریق شده است.در پارکینگ کشتی 222 اتومبیل وجود داشت یکی از کارشناسان می گوید نشت روغن موتور یکی از اتومبیل ها و ایجاد جرقه ای باعث این آتش سوزی شده است.

به گفته امدادگران دود ناشی از آتش سوزی به حدی شدید بوده که برخی از مسافران به علت استنشاق هوای دودآلود دچار خفگی شده و به بیمارستان انتقال یافته اند.در فاجعه ای مشابه در ژانویه سال 2012 «کاستاکنکوردیا» کشتی تفریحی ایتالیایی در جزیره گیگلیو در منطقه توسکانی به همراه مسافرانش غرق شد. بر اثر این فاجعه 32 نفر جان خود را از دست دادند.ناخدای کشتی فرانچسکو اسکیتنو به دلیل سهل انگاری و ترک زودهنگام این کشتی در زمان حادثه به قتل مسافرانش محکوم شد.