آرشیو سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۸
فن آوری
۱۹
خبر

اجرای همزمان دو طرح برای فیلترینگ هوشمند

دبیر شورای عالی فضای مجازی از اجرای همزمان دو طرح برای فیلترینگ هوشمند سایت های اینترنتی خبر داد و گفت: در این زمینه برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست بررسی است.

به گزارش مهر محمدحسن انتظاری در مورد برنامه های مدنظر برای اجرای فیلترینگ هوشمند سایت های اینترنتی اظهار داشت: در این زمینه دو طرح تعریف شده است که به موازات هم در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: طرح ملی فیلترینگ هوشمند توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و هم اکنون این طرح در دست بررسی قرار دارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه طرحی نیز به صورت جداگانه زیربار رفته و در مرحله اجرا قرار دارد افزود: این طرح از سوی موسسه تبیان و دانشگاه شهید بهشتی تعریف شده و در حال اجرا است که موضوعی با ماموریت متفاوت از طرح ملی فیلترینگ هوشمند است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: طرحی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به اجرای آن است با طرحی که هم اکنون توسط موسسه تبیان در حال انجام است متفاوت بوده و هر یک از این طرح ها با توجه به نیاز کشور و الزام و حساسیت موضوع، ماموریت متفاوتی دارند.