آرشیو چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۹
بین الملل
۲۱

اخبار

دمشق بازگشایی سفارت در کویت را گامی مثبت خواند

در پی بازگشایی سفارت سوریه در کویت، دولت سوریه این اقدام را پیام سیاسی مثبت از جانب کویت خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الوطن چاپ سوریه، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سه دیپلمات سوری برای از سرگیری فعالیت سفارت سوریه در کویت راهی این کشور شده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه، آنکارا را به حمایت از داعش متهم کرد

دیده بان حقوق بشر سوریه، دولت ترکیه را به حمایت از گروه تروریستی داعش در سوریه متهم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، رامی عبدالرحمان، مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه گفت: ترکیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم ورود شبه نظامیان غیر سوری را از طریق فرودگاه ها یا بنادر خود فراهم و پیوستن آنان به گروه تروریستی داعش را تسهیل می کند. وی همچنین گفت: حمایت های آنکارا از گروه های تروریستی موضوع تازه ای نیست و از سال 2011 و پیش از تشکیل داعش در سوریه، ترکیه اجازه ورود صدها شبه نظامی لیبیایی را از خاک این کشور به سوی سوریه صادر کرده بود از این رو روشن است که مسئولان ترکیه از ورود هزاران شبه نظامی باخبر هستند و ما امروز از صدها شبه نظامی حرف نمی زنیم بلکه صحبت از هزاران شبه نظامی و به صورت دقیق تر بیش از 20 هزار نفر است که از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده و به داعش پیوسته اند.

قرارداد 6 میلیون دلاری امریکا با لیبی

یک شرکت امریکایی برای مهار آتش سوزی در بندر نفتی «السدره» قراردادی 6 میلیون دلاری با دولت لیبی منعقد کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «محمد بزازه» سخنگوی دولت لیبی ضمن اعلام این خبر افزود: اقدام برای مهار آتش سوزی در این بندر در پنج روز آینده آغاز می شود. در بیانیه منتشر شده روی پایگاه اینترنتی دولت لیبی، اشاره ای به نام این شرکت امریکایی نشده و فقط ارزش این قرارداد، 6 میلیون دلار اعلام شده است. آتش سوزی چند روز پیش در تعدادی مخازن نفت بندر السدره بزرگترین بندر نفتی لییی درپی حملات گروه های شبه نظامی رخ داد.