آرشیو سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۳۴
ایران زمین
۲۰

تامین برق روستاهای صعب العبور زنجان با پنل های خورشیدی

اهالی 4 روستای سخت گذر استان زنجان به کمک پنل های خورشیدی از برق بهره مند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، «عادل کاظمی»، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: ازآنجا که استفاده از تولید انرژی توسط سوخت های فسیلی مقرون به صرفه نیست، پنل های خورشیدی جایگزین مناسبی برای آن است. پنل های خورشیدی بیشتر درمناطقی کاربرد دارد که قدری دور افتاده و دسترسی شبکه های برق به آن ها دشوار است.

کاظمی با بیان اینکه در استان زنجان هم اجرای طرح تولید انرژی، به وسیله پنل های خورشیدی، از 3 سال پیش شروع شده، ادامه داد: تاکنون روستاهای «رضوان»، «کله سر»، «کبیرک» و«مهجبین» که هر کدام 60 خانوار را در خود جای داده، به این سامانه تولید انرژی، تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان هزینه اجرای طرح پنل های خورشیدی را برای هر خانوار، 14میلیون تومان دانست و افزود: دولت اعتبار مورد نیاز این طرح را تامین کرده است.

کاظمی صرفه جویی در تولید و مصرف انرژی را از مزایای پنل های خورشیدی برشمرد و اضافه کرد: انرژی خورشید در طول روز به وسیله این پنل ها به الکتریسیته تبدیل می شود و قابلیت ذخیره را نیز دارد. طرح پنل های خورشیدی تنها در ساختمان هایی که کمتر از 10 سال عمر دارند قابل اجراست و متقاضیان می توانند برای تهیه این پنل ها به شرکت توزیع برق مراجعه کنند.