آرشیو دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۶۷
ایران
۱۹

این روزها به دلیل سرما در زیستگاه های کوهستانی پرندگان با کمبود غذا روبه رو هستند

توزیع علوفه و دانه برای حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: عملیات توزیع علوفه و دانه پاشی برای گونه های حیات وحش در زیستگاه های کوهستانی و برفگیر شمال و جنوب استان آغاز شد.

غلامحسین کاظمی افزود: همزمان با بارش برف و یخبندان، این اداره کل به دانه پاشی و توزیع علوفه به مقدار دو تن به منظور تامین خوراک علفخواران و پرندگان حیات وحش اقدام کرده است.

وی هدف از توزیع علوفه و دانه پاشی در حیات وحش را کمبود غذا در طبیعت باتوجه به یخزدگی و سردی مناطق کوهستانی دانست که این گونه های جانوری دسترسی امن و مطمئن تری به غذای مورد نیاز خود داشته باشند.

کاظمی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام به اندازه کافی دانه و علوفه مورد نیاز وحوش را ذخیره کرده است و در صورت تداوم سرما و یخبندان، توزیع علوفه و دانه پاشی در عرصه های طبیعی استان ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: باتوجه به برودت هوا گونه های مختلف جانوری برای تهیه غذا به حاشیه جاده ها یا مناطق مسکونی پناه می برند که مردم و رانندگان باید برای در امان ماندن و آسیب ندیدن این وحوش اهتمام و نهایت دقت را داشته باشند و ماموران حفاظت محیط زیست را در جریان قرار دهند.کاظمی ادامه داد: این عملیات با حضور 61 نفر از نیروهای محیط زیست در قالب هشت گروه در مناطق شمالی و جنوبی استان به صورت همزمان انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: 40 نفر در پنج گروه در مناطق قلارنگ و مانشت و 21 نفر در سه گروه در حوزه کبیرکوه شهرستان های بدره، دره شهر و ملکشاهی در جنوب استان توزیع علوفه و دانه پاشی را به عهده دارند.