آرشیو سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۲۱۰
حوادث
۱۳

پنج قاره

جعبه سیاه از آب بیرون کشیده شد

فرانس پرس: غواصان اندونزی صبح دیروز یکی از دوجعبه سیاه هواپیمای خطوط ایرآسیای مالزی را از اعماق دریا بیرون کشیدند. مدیر آژانس جست وجو و امداد اندونزی تاکید کرد مدیر کمیته ملی امنیت حمل ونقل اندونزی به او اطلاع داده است بخشی از جعبه سیاه که دستگاه ضبط داده های پرواز نامیده می شود، از عمق آب های دریای جاوه بیرون آورده شده است. این مقام اندونزیایی خاطرنشان کرد تلاش برای یافتن جعبه سیاهی که آخرین مکالمات خدمه را پیش از سقوط ضبط کرده است، ادامه دارد.

56 کشته در مراسم خاکسپاری

آسوشیتدپرس: پلیس موزامبیک از توزیع نوشیدنی آلوده به صفرای کروکودیل در مراسم خاکسپاری و فوت دست کم 56نفر بر اثر مصرف این نوشیدنی خبر داد.

این نوشیدنی که توزیع آن در مراسم خاکسپاری بین مردم محلی مرسوم است با صفرای کروکودیل مسموم و همین امر موجب مسمومیت عده زیادی از شرکت کنندگان در مراسم و مرگ 56نفر شد.

همچنین 49نفر دیگر به دلیل علایم مسمومیت در بیمارستان بستری و 146نفر دیگر هم برای بررسی های بیشتر به مراکز درمانی منتقل شدند. پلیس معتقد است ظروف حاوی این نوشیدنی در مسیر محل برگزاری مراسم خاکسپاری به صفرای کروکودیل آلوده شده است.

سقوط مرگبار اتوبوس به دره

ایرنا: سقوط اتوبوس به دره ای عمیق در مناطق مرتفع رشته کوه «آند» در پرو، جان دست کم 25سرنشین آن را گرفت و 40مسافر دیگر را در این کشور آمریکای جنوبی مصدوم کرد. در این حادثه اتوبوس حامل 65مسافر به دره ای به عمق یکصدمتر سقوط کرد و 22نفر از جمله یک نوزاد تازه متولدشده در محل تصادف جان خود را از دست دادند و سه نفر در بیمارستان بر اثر شدت جراحات درگذشتند.

علت این حادثه در گزارش های اولیه، «بی پروایی» راننده برای هدایت اتوبوس در جاده های کوهستانی آند عنوان شده است. باریکی جاده ها و مشکلات زیربنایی راه ها در پرو، یکی از عوامل اصلی سوانح رانندگی در این کشور آمریکای جنوبی به شمار می رود.