آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
جامعه
۱۷

سن اعتیاد به 15 سال رسید

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر از مصرف سالانه 500 تن مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: سن اعتیاد در کشور 15 سال است.

به گزارش ایسنا، علیرضا جزینی در نشست خبری در کرمانشاه به افزایش مرگ و میر معتادان در کشور اشاره و تصریح کرد: در هشت ماهه امسال 2000 معتاد در کشور فوت کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.2 درصد افزایش داشته و از این تعداد 200 نفر را معتادان زن تشکیل می دهند.

وی علت این امر را عمدتا ناخالصی مواد مخدر عنوان کرد و افزود: متاسفانه سودجویان مواد مخدر برای سود بیشتر افزودنی هایی را به مواد مخدر سنتی و صنعتی اضافه می کنند که این امر افزایش موارد مرگ و میر معتادان را رقم زده است. جزینی استفاده مضاعف مواد مخدر به صورتی که به عنوان مثال تریاک به همراه شیشه مصرف شود و نیز افزایش اندازه مصرف را از دیگر علل افزایش مرگ و میر معتادان عنوان کرد.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش 72درصد سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر اظهار کرد: اکنون 2089 سازمان مردم نهاد در سه حوزه کاهش آسیب، پیشگیری و درمان مواد مخدر در کشور فعال هستند. جزینی از وجود 1400 مرکز درمان غیرمجاز در کشور خبر داد و عنوان کرد: این مراکز شناسایی شده و 89 درصد آنها پلمب شده یا برخورد مناسب با آنها صورت گرفته است.