آرشیو شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۱
اقتصاد
۴

قیمت نفت نیمه دوم 2015 احیا می شود

آژانس بین المللی انرژی با پیش بینی کاهش میزان تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک اعلام کرد در نیمه دوم سال 2015 شاهد برقراری توازن مجدد در بازار نفت و احیای قیمت ها خواهیم بود.

به گزارش بلومبرگ، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، تولید کنندگان غیر عضو اوپک امسال تولید خود را با سرعتی کندتر از آنچه قبلاپیش بینی می شد افزایش خواهند داد و این موضوع به ترمیم قیمت نفت کمک خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی، پیش بینی خود از رشد عرضه تولیدکنندگان غیرعضو اوپک را 350 هزار بشکه در روز کاهش داد. این اولین کاهش از زمان پیش بینی میزان تولید نفت سال 2015 در ماه جولای است. بر اساس این گزارش، این کاهش تولید کشورهای غیرعضو اوپک به «برقراری توازن مجدد» در بازار در نیمه دوم سال منجر خواهد شد و قیمت ها را احیا خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی در ادامه گزارش ماهانه خود آورده است: «ترمیم قیمت نفت، قریب الوقوع نیست، اما نشانه های موجود حاکی از آن است که روند قیمت ها معکوس خواهد شد.»

در حالی که اوپک به جای کاهش تولید تصمیم گرفته از سهم خود در بازار در مقابل تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا دفاع کند، قیمت نفت نسبت به زمان اوج خود در سال گذشته تقریبا 60 درصد کاهش یافته است.