آرشیو سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۳۹۹
بازار موبایل
۲۷

پرداخت های موبایلی هدف بعدی مجرمان سایبری

خبرگزاری مهر: از جمله تهدیدهای سایبری که در سال 2015 با آن مواجه خواهیم شد، دستبرد هکرها به پرداخت های الکترونیکی به ویژه پرداخت های موبایلی خواهد بود.

براساس گزارشی که به تازگی از سوی تیم تحقیقاتی ESET منتشر شده در سال 2015 شاهد افزایش و پیچیدگی حملات به پرداخت های الکترونیکی خواهیم بود. در سال های اخیر چنین حملاتی به پرداخت های الکترونیکی با افزایش چشمگیری مواجه شده اند. به طوری که تنها یک کلاهبردار سایبری توانست به تنهایی بیش از 600 هزار دلار را به سرقت ببرد.

پابلو راموس رئیس تیم تحقیقاتی ESET در این باره می گوید: «هنگامی که کاربر پرداخت الکترونیک را برای خرید کالاو خدمات انتخاب می کند، توجه هکرهای طماع را به خود جلب می کند.» ESET گزارشی را مبنی بر سرقت بیش از 56هزاردلار از سایت داگ والت در ماه مه سال گذشته منتشر کرده است. در این گزارش آمده است:«در برخی از این حملات حتی حساب های شخصی که رمز عبور داشتند نیز مورد سرقت قرار گرفتند. بدافزارها از طریق تحلیل رمز عبورهای معروف و معمول به حساب ها دسترسی پیدا می کردند. در این راستا تاکید می شود که از رمز عبورهای پیچیده و منحصربه فرد استفاده شود.»