آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۱۶۳
دیپلماسی
۱۷

سرخط خبرها

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه کشور مخاطب سیستم آموزش رسمی هستند، گفت: آموزش و پرورش مهم ترین نهاد فرهنگی کشور است.

مهر

علی محمد شاعری، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: شهرداری و دولت به تنهایی نمی توانند مشکل آلودگی شهر تهران را حل کنند و شهروندان نیز باید در کنار آنان قرار گیرند. تولید روزانه 7500 تن زباله زیبنده کلانشهر تهران نیست.

ایسنا

مسعود اسلامی، دبیر علمی سمپوزیوم مشاوره قلب در اعمال جراحی غیرقلبی با بیان اینکه احتمال اعمال جراحی در افراد مسن چهار برابر میانسالان است، گفت: طبق پیش بینی های انجام شده در کشور طی 20 سال آینده تعداد اعمال جراحی غیر قلبی 20 تا 50 درصد افزایش پیدا می کند.

ایسنا

سید محسن زهرایی، رییس اداره ایمن سازی و بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نیمه جنوبی کشور در دو نوبت خبر داد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور در سال جاری، عملیات ایمن سازی کودکان با واکسن در نیمه جنوبی کشور و در دو نوبت در روزهای 4 تا 7 بهمن و 3 تا 6 اسفند ماه اجرا می شود.

مهر

پروین افسر کازرونی، مدیربرنامه های ایدز در استان فارس گفت: اگر استان فارس 5 هزار نفر فرد مبتلارا شناسایی کرده است به معنای این نیست که رشد بیماری ایدز در استان فارس بالارفته است، بلکه به این معنا است که مسوولان کار بیشتری در این استان انجام داده اند و توانسته اند مبتلایان را شناسایی کنند و آمار دقیق تری را به دست بیاورند.

ایلنا