آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۷۷
صفحه آخر
۱۲

پس از حسنی مبارک، فرزندان فرعون مصر هم از زندان آزاد شدند!

پس از حسنی مبارک دیکتاتور مصر، دو پسر وی نیز که به اتهام های مختلف در حبس بودند، یک روز پس از تبرئه از اتهام فساد مالی، از زندان آزاد شدند!

دادستانی مصر با آزادی دو پسر «حسنی مبارک» از زندان، بی عدالتی و سرسپردگی خود را به رژیم سابق تکمیل کرد. دیروز (جمعه) شبکه خبری المیادین اعلام کرد که «علاء» و «جمال» مبارک پسران دیکتاتور سابق مصر، از زندان آزاد شدند.

دادگاه جنایی قاهره روز پنج شنبه پس از رسیدگی به پرونده پسران مبارک، حکم آزادی آنها را به شرط اقامت اجباری تا زمان محاکمه مجددشان در پرونده مربوط به اختلاس بیش از 125 میلیون پوند از اموال اختصاصی به کاخ های ریاست جمهوری، صادر کرد. علاء و جمال پیش از این در پرونده کاخ های ریاست جمهوری به 4 سال حبس محکوم شده بودند. المیادین اعلام کرد که این دو به دور از چشم رسانه ها، صبح جمعه از زندان آزاد شدند.

تلویزیون مصر در این باره گزارش داد: این حکم به ریاست قاضی «محمد عامر» و بنا به درخواست «فریب الدیب» وکیل مبارک و پسران وی صادر شد. پس از صدور حکم دادگاه فرجام مبنی بر لغو حبس علاء و جمال، الدیب در نامه ای به دادگاه استیناف نسبت به ادامه حبس پسران مبارک در پرونده کاخ های ریاست جمهوری اعتراض کرده و آزادی آنها را خواستار شده بود.

هشام برکات دادستان کل مصر اعلام کرده. که دادستانی، هرگز به حکم دادگاه جنایی قاهره مبنی بر آزادی پسران حسنی مبارک اعتراضی نخواهد کرد!