آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۷
جامعه
۱۷

واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از امروز کلید می خورد

رئیس اداره ایمن سازی و بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام واکسیناسیون فلج اطفال در نیمه جنوبی کشور در دو نوبت خبر داد.

به گزارش مهر، محسن زهرایی توضیح داد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور، عملیات ایمن سازی کودکان با واکسن در نیمه جنوبی کشور و در دو نوبت در روزهای چهارم تا هفتم بهمن و سوم تا ششم اسفند اجرا می شود.

وی عنوان کرد: این برنامه واکسیناسیون در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش های بزرگی از استان کرمان و خراسان جنوبی به صورت خانه به خانه اجرا می شود و تیم های بهداشتی با اطلاع رسانی قبلی به در منازل مراجعه می کنند. به گفته زهرایی، در این واکسیناسیون به کودکان زیرپنج سال واکسن فلج اطفال خورانده می شود.

رئیس اداره ایمن سازی و بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ابراز کرد: در دیگر استان های جنوبی کشور نیز همزمان این عملیات در مناطق روستایی دور از دسترس و دیگر مناطق که احتمال بروز مجدد بیماری فلج اطفال ارزیابی می شود نیز انجام می شود. زهرایی ادامه داد: برآورد شده است که در هر نوبت واکسیناسیون نزدیک به 830 هزار کودک زیر پنج سال واکسینه شوند. وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی، در فصل بهار نیز نسبت به واکسیناسیون دیگر استان های نیمه شمالی کشور اقدام می شود و حدود 200 هزار کودک زیر پنج سال را پوشش خواهیم داد.