آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۷
فرهنگ و هنر
۸

یک خارجی در اسکواش

اسکواش یکی از ورزش های مهیج و پرتحرک بویژه برای خانم هاست که با پوشش مناسب اسلامی می توانند با لباس مصوب فدراسیون جهانی در رقابت های بین المللی شرکت کنند. فدراسیون اسکواش نیز آمادگی کمک به خانم های علاقه مند دارد، بنابراین آنها با ثبت نام در سایت می توانند در تیم های متعدد عضو شوند.

از سوی دیگر برای تیم های ملی اسکواش بانوان یک مربی خارجی می آید. این را انسیه خرقانیان، سرپرست تیم های ملی اسکواش در گفت وگو با جام جم عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی و تعیین سطح نیروهای فنی فدراسیون اسکواش در قسمت بانوان از مهم ترین اهداف ماست و استخدام مربی خارجی در همین زمینه انجام می شود.

خرقانیان درباره سوابق این مربی گفت: خانم مقدس اشرف از پاکستان برای مدت یک هفته به ایران می آید و ابتدا در کلاس های متعددی با حضور مربیان ایرانی تدریس می کند. سپس با هماهنگی معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان برای حضور این مربی در برنامه های بلندمدت فدراسیون، تصمیم می گیریم. آنچه مسلم است معاونت ورزش بانوان برای ارتقای سطح کیفی بانوان اسکواش کار با حضور مربی خارجی موافق است و فدراسیون را برای استخدام فرد شایسته یاری می کند.

وی با اشاره به سوابق مربیگری مقدس اشرف در ایران گفت: خانم اشرف فعالیت های خوبی در سطح اسکواش ایران داشت و برای بازیکنان ما چهره ای شناخته شده است، بنابراین می تواند زمان کمی برای برقراری ارتباط بگذارد و از وقتش برای مباحث فنی استفاده کند. فدراسیون همه هزینه های اسکان، تغذیه و دستمزد روزانه وی را تقبل کرده است و انتظار دارد ملی پوشان از فرصت های ایجاد شده بهره مند شوند.

انسیه خرقانیان با اشاره به رویکرد دختران به ورزش اسکواش گفت: در سطح ملی هم ورزشکاران زبده برای رقابت های دارای رنکینگ جهانی ثبت نام می کنند و رهسپار این بازی ها می شوند.

به گفته سرپرست تیم های ملی اسکواش، هم اکنون خانواده های علاقه مند به این ورزش فرزندان خود را در کلاس های متعدد ثبت نام می کنند. خرقانیان گفت: استعدایابی در هر ورزشی از ارکان پشتوانه سازی بشمار می رود خوشبختانه این ورزش در بین دختران جایگاه خوبی پیدا کرده است به طوری که می توانیم استعدادهای برتر را بین شمار زیادی از دوستداران اسکواش انتخاب کنیم.