آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۷
ایران
۱۵

دیوار تخریب شده آرامگاه دانیال نبی(ع) تاریخی نیست

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بخشی از دیوار محوطه حرم دانیال نبی(ع) در شوش که اخیرا فرو ریخت تاریخی نبوده است.

محمدحسین طالبیان در جریان بازدید از طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) در شوش با بیان این که دیوار مذکور از آجر ماشینی، ماسه و سیمان ساخته شده است، افزود: این دیوار بعدا به محوطه حرم الحاق شده و فاقد ارزش تاریخی است.

وی گفت: ریزش این دیوار به گنبد و بخش تاریخی حرم دانیال آسیبی وارد نکرده است.

طالبیان با بیان این که طبق طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع)، دیوار مذکور باید تخریب می شد، اظهار کرد: نظارت بر روند اجرای طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) حائزاهمیت بوده و پیمانکار باید اصول ایمنی را رعایت کند ضمن این که این طرح در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تصویب رسیده است. وی افزود: پیمانکار و اداره اوقاف به عنوان کار فرما باید در اجرای طرح، اصول ایمنی را رعایت کنند و سازمان میراث فرهنگی نیز با افزایش ناظران دائم، نظارت بیشتری بر طرح توسعه حرم دانیال نبی(ع) خواهد داشت.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: در اجرای این طرح باید از سازه های نگهبان استفاده شده و سنسور در اطراف حرم نصب شود.

طالبیان بیان کرد: به پیمانکار مجری طرح توسعه حرم دانیال تذکر داده شده تا برای حفظ اثر از تردد ماشین آلات سنگین در اطراف حرم و محوطه تاریخی جلوگیری کند.

بخشی از دیوار محوطه حرم دانیال نبی(ع) در شوش خوزستان بامداد سه شنبه سی ام دی ماه ریزش کرد.

طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) که در مساحت 2900 متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از شهریورماه امسال آغاز شده به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم به کندی پیش می رود. حضرت دانیال نبی(ع)، از پیامبران الهی در قرن هفتم قبل از میلاد است که نسل وی به داوود پیامبر(ع) می رسد. آرامگاه دانیال نبی(ع)، در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبه روی تپه ارگ قرار دارد.