آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۷
فرهنگ و هنر
۵

نوای ارغوانی شهرزاد

کنسرت شهرزاد به خوانندگی علیرضا قربانی روی صحنه رفت و قطعه پرطرفدار ارغوان از ساخته های مهیار علیزاده را هم برای مخاطبان اجرا کرد.

به گزارش جام جم، پنجشنبه شب سالن همایش های بین المللی برج میلاد میزبان انبوه جمعیتی بود که آمده بودند تا در کنسرت شهرزاد به خوانندگی علیرضا قربانی، خواننده نام آشنای موسیقی ایرانی شرکت کرده و در رونمایی آنسامبل موسیقی ذاستا به سرپرستی فردین خلعتبری حضور داشته باشند.

در این کنسرت، قربانی در دو بخش 14 قطعه را اجرا کرد. یکی از اجراهای خوب قربانی بخش بداهه کنسرت بود. در این بخش او به صورت بداهه با کمانچه نوازی سامان صمیمی که نوازنده مهمان گروه بود و پیانونوازی بهنام ابوالقاسم اجرای بسیار زیبایی را از خود به جا گذاشت؛ البته کمانچه اجرای خوبی در این بخش نداشت، اما آوازخوانی موفق قربانی باز هم گوش نواز بود و مشکل ساز بر آن تاثیری نگذاشت.

فارغ از گزارش نویسی های همیشگی جا دارد درباره این کنسرت نکته دیگری را بیان کرد. در آنسامبل ذاستا همه چیز سر جای خودش بود، نوازنده ها بسیار خوب نواختند، خواننده خوب خواند و آهنگسازی هم دقیق، زیبا و حساب شده بود، اما آهنگسازی به گونه ای بود که اغلب شعرها باید با صدای پایین خوانده می شد، در حالی که قربانی خواننده ای است که صدای بالای خوبی دارد و کنترل صدایش در چنین شرایطی برایش کمی دشوار به نظر می رسید. از طرف دیگر واقعا صدای بالای این خواننده زیباست و مخاطب بیشتر با این بخش صدای او مانوس است و دوستش دارد.

اجرای شهرزاد را می توان تجربه ای متوسط برای علیرضا قربانی و آنسامبل ذاستا دانست و منتظر تجربه های قوی تر و موفق تری برای این خواننده و آنسامبل تازه فردین خلعتبری بود.