آرشیو شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۷۷
جهان
۶

کوتاه از جهان

عفو بین الملل خواهان آزادی فوری شیخ سلمان شد

سازمان عفو بین الملل ضمن محکوم کردن اقدام آل خلیفه در بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مرآت البحرین، در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است، دستگیری شیخ سلمان به سبب سخنرانی های عمومی وی در سال های 2012 و 2014 و تصریحات وی در نشست مجمع عمومی حزبش در دوره اخیر صورت گرفته است.

در این بیانیه تاکید شده است که شیخ سلمان زندانی سیاسی است و هرچه زودتر باید آزاد شود. عفو بین الملل در واکنش به صدور حکم شش ماه حبس از سوی دستگاه قضایی بحرین علیه «نبیل رجب» فعال حقوق بشر بحرینی، صدور این حکم را به مثابه نقض آزادی بیان دانست. وزارت خارجه آمریکا نیز صدور حکم مذکور علیه نبیل رجب را محکوم کرد./ مهر

تعویق اجرای حکم وبلاگ نویس سعودی

اجرای حکم 50 ضربه شلاق رائف بدوی برای دومین بار به تعویق افتاد. این منتقد حکومت آل سعود به زندان، جریمه نقدی و هزار ضربه شلاق محکوم شده است که حکم شلاق وی قرار است بتدریج و هر نوبت 50 ضربه اجرا شود.

دیروز اعلام شده بود پس از نماز جمعه شهر جده در عربستان و در ملاعام به وبلاگ نویس سعودی 50 ضربه شلاق زده می شود، اما پنجشنبه (بیست و دوم ژانویه) سازمان عفو بین الملل اعلام کرد برای دومین بار اجرای دومین نوبت حکم شلاق رائف بدوی به تعویق افتاده است. علت تعویق حکم شلاق، وضع جسمانی متهم اعلام شده است. بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل، یک هیات پزشکی هشت نفره پس از معاینه بدوی به این نتیجه رسید که وضع جسمانی او اجازه اجرای حکم شلاق را نمی دهد. / مهر