گفت و گو با شهرام مکری پیرامون <ماهی و گربه>
ماهی وگربه نمایش ناممکن ها بود
با وجود آنکه چندین سال از ورود فناوری دیجیتالی به سینما می گذرد به ندرت فیلمی دیجیتالی را می توان به یاد آورد که ما را با زمان و گذر آن در سینما درگیر کرده باشد. فیلم های زمان پرداز شناخته شده همگی محصول دوران آنالوگی سینما است. سینماگران معاصر مختلفی همانند الکساندر سوخوروف روسی سعی کرده اند که به شکلی خلاقانه به بازسازی ارتباط تکنولوژی دیجیتال و زمان در سینما بپردازند. با وجود آنکه در چنین فیلم هایی زمان می گذرد، بسختی می توان گذر آن را حس کرد و تجربه درک زمانی داشت. شهرام مکری از آخرین نمونه کارگردان های نسل جوانی است که با «ماهی و گربه» وارد این گود مسابقه شده است. ماهی و گربه تجربه منحصر به فردی در سینمای ایران است که تمامی داستان آن در یک سکانس-پلان 130 دقیقه ای اتفاق می افتد. آنچه در زیر آمده گفت و گویی با مکری است.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.