آرشیو دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۷۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

افزایش 220 هزار بشکه ای تولید در میادین نفتی غرب کارون

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از افزایش 220 هزار بشکه ای ظرفیت تولید میادین نفتی غرب کارون تا سال آینده خبر داد.

اهواز- خبرگزار کیهان: عبدالرضا حاجی حسینی نژاد در حاشیه بازدید خبرنگاران رسانه های گروهی از میادین نفتی غرب کارون افزود: قرار است تا سال آینده 75 هزار بشکه در آزادگان شمالی، 35 هزار بشکه دریادآوران، 30 تا 50 هزار بشکه در آزادگان جنوبی و بیش از 50 هزار بشکه در یاران شمالی و جنوبی به تولید غرب کارون اضافه شود که تولید این حوزه به حدود 220 هزار بشکه افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: بسیاری از این میادین به وضعیت نامطلوبی رسیده بودند و حتی در مورد آزادگان شرایط بسیار خاص شده بود اما با استفاده از توان داخل توانستیم شرایط را به نقطه مطلوبی برسانیم.

حسین نژاد با اشاره به رفع مشکلات مالی در مورد پروژه های غرب کارون با دستور وزیر گفت: در 19 ماهی که چینی ها در این میدان حضور داشتند، پروژه پیشرفت قابل توجهی نداشت و حتی تعداد دکلی که باید تامین می کردند مطابق با برنامه نبود.

حسین نژاد گفت: فاز اول آزادگان جنوبی برای 320 هزار بشکه پیش بینی شده و ما امیدواریم این هدف در پایان 95 و اوایل 96 محقق شود، و اعتباری که ما برای اجرای این پروژه در نظر گرفته ایم 5/8 میلیارد دلار است.

وی افزود: میدان نفتی آزادگان شمالی تولید روزانه 75 هزار بشکه نفت خام را در دستور کار خود دارد و با اجرای فاز 2 در مجموع 150 هزار بشکه نفت خام در روز از این میدان قابل برداشت است که فاز نخست آن در نیمه اول سال 94 به بهره برداری می رسد.

همچنین در حال حاضر روزانه حدود 50 هزار بشکه نفت از میدان نفتی آزادگان جنوبی تولید می شود که پیش بینی می شود این رقم در سال 94 به 80 هزار بشکه افزایش یابد. که با اجرای فاز دوم این طرح مجموع تولید دو فاز این طرح به 600 هزار بشکه نفت در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار کیهان، حسین نژاد افزود: در میدان نفتی یاران جنوبی و یادآوران نیز به ترتیب تولید روزانه 60 هزار بشکه و 180 هزار بشکه نفت خام هدف گذاری شده است.