آرشیو دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۷۹
شهرستان ها
۷

هزینه زندگی معلمان در جزیره خارک بالاست

فرهنگیانی که در جزایر خلیج فارس از جمله جزیره خارک به تدرس مشغولند با مشکلات زیادی مواجه اند و از دریافت حق «بدی آب و هوا» و «مناطق کمتر توسعه یافته» محروم هستند.

یکی از فرهنگیان شاغل در جزیره خارک درباره مشکلات سکونت در این جزیره گفت: نبود ثبت اسناد رسمی، پلیس +10، پست بانک، نمایندگی تعویض دفترچه بیمه، دفاتر پیشخوان دولتی و سایر ادارات از این قبیل سبب شده تا هزینه زندگی در این جزیره افزایش یابد. چرا که برای انجام هر یک از این کارها باید از جزیره خارک به بوشهر برویم. عدنان بریچی با بیان اینکه هزینه هر بار رفت و آمد به بوشهر بیش از 25 هزار تومان برای هر نفر است اظهار داشت: در جزیره خارک پزشک متخصص وجود ندارد. هوای این جزیره شرجی و مسموم است. شعله های فروزان تاسیسات نفتی سبب آلودگی هوا شده است و بوی صنایع شیمیایی بر این آلودگی می افزاید. این موضوع باعث شده تا ساکنان این جزیره هزینه های بیشتری برای سلامتی خود پرداخت کنند. وی با اشاره به بالابودن قیمت مواد غذایی و پوشاک در جزیره خارک به دلیل اضافه شدن هزینه حمل ونقل به آنها تصریح کرد: این مسئله سبب شده تا هزینه زندگی یک معلم در این جزیره افزایش یابد.

به گفته حاجیان در گذشته مبالغی تحت عنوان «بدی آب و هوا» و «مناطق کمتر توسعه یافته» به فرهنگیان شاغل در جزیره خارک تعلق می گرفت که سال هاست آموزش و پرورش آن را حذف کرده است. معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: مبالغی که تحت عنوان «حق جزیره» و «محرومیت از تسهیلات» به معلمان جزایر تعلق می گرفت از سال 88 با اجرای لایحه خدمات کشوری از فیش حقوقی آنان حذف شده است. علی مرادکرمی تصریح کرد: برقرار شدن مجدد «حق جزیره» در فیش حقوقی معلمان جزایر منوط به تصویب هیئت دولت و موافقت مجلس شورای اسلامی است.